Selasa, 5 Februari 2019

Sukan tahunan smk taee 2019


Assalammualaikum dan salam sejahtera.
Berhabuk ai punya blog  program sekolah di awal tahun 2019 ialah sukan tahunan. Aku pelik la kenapa pentadbir nak buat sukan awal tahun. Awal tahun ni la musim hujan, habis padang becak, hujan sentiasa, sukan pun bnyk tertangguh. Katanya mahu fokus akademik lepas ni. Tak ada masalah pun buat bln 4 ka. tak ada la sampai nak effect akademik. Latihan sukan pun buat pd waktu ptg. Tu pun ambil masa 2 hari full utk sukan. Dah la cuti peristiwa pun tak ada. First time sukan tak ada cuti peristiwa. Dah la tahun ni juga aku jadi penolong ketua rumah sukan. Nasib baik la ketua aku okay.  Mmg penat minggu sukan tu. Banyak benda aku tak dpt selesaikan. Aku tak dpt nak settlekan pertandingan cikgu pak21, tak dapat nak settlekan permohonan sambung belajar. Hmm. Semua sebab buzy dengan sukan. Tak apa la, berbaloi juga penat sebab rumah garuda no 1 perbarisan dan keseluruhan. Semoga tahun depan garuda masih juara.  Tahun ni maskot rumah garuda kami guna maskot peguin. Kami beli maskot di uptown kuching. Yang lain pakai bunga manga warna biru di kepala dan bawa belon warna biru putih. Selain tu, kelas aku 3a1 pun ada menjual. Bagus diorg ni, muda lagi sudah ada sifat keusahawanan. Sukan sekolah berlansung pada 31 januari hingga 1 febuari. Sepatutnya perasmian dirasmikan oleh YB tp YB tak jadi pula dtg sebab ada meeting di Kuching. Semoga tahun depan aku dh tak ada di smk Taee dan harap garuda jd juara lg. Tak kisah la siapa cikgu yg jd ketua rumah sukan. Maaf lah tak ada gambar perbarisan, buzy sangat uruskan pasukan garuda.
'Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships' - Michael Jordan
With love
XOXO

Acara 100m
Antara piala rumah garuda menang
                     


Emanueal si raja pecut garuda

Gadis PBSM yang cantik 
Teddy yang dah tak boleh lari sebab berat badan makin naik
Tengok keadaan trek kami yang becak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan